Har varit med DIlvan idag :)

Hejhej!
Idag när jag skulle åka buss till spånga trodde jag att jag var helt knäpp eller drömde i huvudet eller nånting :P De åkte inte samma väg som den brukar göra. Och när vi var framme i spånga så vissade det sig vara en brand nära goal.

Brand rasar i återvinningscentral i Spånga

15:53 Sop- och återvinningscentralen i Spånga i västra Stockholm brinner.

16 brandmän och 8 brandbilar är på plats för att släcka elden.

Larmet inkom till brandförsvaret i Storstockholm klockan 14.05 i dag.

- En industribyggnad på sop- och återvinningsterminalen på Bromstensvägen 176 i Spånga brinner. Det är en kraftig rökutveckling, mer vet jag inte i nuläget, säger Ulf Tholén, ledningsoperatör på Storstockholms brandförsvar.

Enligt polisen finns det gasoltuber på området som kan explodera vid antändning.

- Då åker de iväg som en kanonkula, säger Björn Svensson.

Brandmän från två brandstationer är på plats för att släcka elden. Ingen person ska ha skadats.

Återvinningscentralen ligger precis jämte stambanan men tågtrafiken fortlöper som vanligt, trots röken, rapporterar polisen.

Hahah. Så de tog en omväg. Eller det var inte nån direkt omväg det tog ju typ dubbelt så långt tid :)

Men det var chill! Men nu ska jag kolla på 27 dresses :D

 

 

Hejdå

 

 

Puss<33 :love:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0