Bydallen!

HEJHEJHEJ!!!

God fortsättning :)
Jag har inte bloggat på länge som ni ser? Men jag har inte varit på datan! Jag har varit på skidbacken :)
Det gick väl bra att åka hit. Tog 10 timmar väldigt jobbigt men ah. Vi kom typ ca 19.00.
DÅ var det -30 minus. VÄLDIGT KALLTT OCH HALT!!! Ögonfransarna frystes typ och man frös arslet av sig xD
Vi hann inte åka den dagen men vi åkte nästa dag.

Vi vaknade väldigt tidigt och åkte nästan hela dagen.
Jag ramlade typ tre gånger xD Det var lite folk så det var nice så man slapp vänta på att åka lift.
Juste första dagen skulle vi till skiduthyrningen, vi åkte bil dit sen så åkte Nala och Erik åkte bil tillbaks och jag, Zache och Bea åkte skidor tillbaks. Men första gången vi fel. SÅ vi kom tillbaks till samma ställen, men vi frös om tårna och överallt så vi åkte till värmestugan och va där ett tag.
Sen så åkte vi igen och då åkte vi rätt men det var typ uppförsbackar hela tiden så det var rätt så jobbigt :P
Det tog 5 km med bil så vi åkte 5 km :D Hehe...

Fredag 
Då var det jul. Vi lite skidor på förmiddagen sen så skulle vi åka till julbordet. Det va hmm... okej...

Det var nice att det blev -10 grader. Så man kunde åka längre.

Igår så åkte vi slädde. Vi skulle fika men det var stängt så vi åkte till restaurangne och drack chocklad och åt våfflor . Det var jättekul :))

I förigår så ramlade jag. Jag åkte sen så sjönk jag. Hahha det var typ 2 meter snö som inte var pistad. Man såg inte att den va så djup så jag åkte och ramlade. Haha det var svårt att komma upp men typ efter hundra år så kom och upp.
Erik åkte också där. Han ba "oj va djup snö" sen så ramlade han :D

Jag och Bea åkte lift sen så skulle vi av. Jag va lite för sakta att ta bort liften så jag åkte rakt fram och fastade i ett träd :D Hehe.
Igår var det sjukt mycket snö. Det var massa folk också så det var typ snöhögar överallt. Det var väldigt svårt och bromsa och åka. Men jag ramlade inte. STOLT!!! Hihi :P
På torsdag åker vi hem..
Jag har inte med mig sladden så det blir inga bilder ;(
Nu måste jag gå.




Hejdå



Puss<33 :love:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0