Robinson

Juste jag hann inte kolla på robinson igår men Ellenor vann.

Trebarnsmamman Ellenor Pierre blev årets "Robinson"

Trebarnsmamman från Gävle blev årets "Robinson".

Ellenor Pierre, 35, vann de två avgörande tävlingarna och knep trästatyetten framför segertippade Jarmo Heinonen.

- Jag är värd vinsten, säger hon.

Hon darrade som ett asplöv i två timmar på den decimeterbreda plankan sex och en halv meter upp i luften.

Men Ellenor Pierres envishet fick utdelning i "Robinsons" finaltävling.

- Jag hade bestämt mig. När det bara var jag och Nina (Amjadi) kvar så visste jag att nu vinner jag. Jag utkämpade ett psykiskt krig mot henne i min hjärna. Jag tänkte på alla fördelar jag hade mot henne.

Vilka var det?

- Jag hade spottat så mycket i mitt pannband innan starten att jag var svalare, hon hade dessutom inte ätit den morgonen och borde ha mindre kraft. Och hon hade inte kissat innan tävlingen, det hade jag och hon hade noppat bort ögonbrynen så svetten rann ner i pannan. Jag tänkte på allt haha.

Du säger efteråt att Nina inte är en värdig vinnare, varför tycker du inte det?

- Man ska inte vinna bara på att kunna pakta. Det var hon grym på, men inget annat. Hon hade ju inte vunnit en enda tävling. Hon var tuff som inte gav upp, men jag hade inte varit stolt över vinsten om inte jag hade haft mina två segrar.

Hur var stämningen mellan dig och Jarmo?

- Jag tror att han trodde att han skulle vinna. Han tog min hand ungefär som att han tänkte trösta mig om jag förlorade. Men han kramade mig direkt efteråt så han var nog glad för min skull.

Tv-tittarna tyckte att Jarmo skulle vinna enligt omröstning en på Aftonbladet.se, hur känns det?

- Jag bryr mig faktiskt inte. Jag tycker att vi båda var värdiga vinnare även om jag inte har framställts som den bästa överlevaren.

Jarmo erkänner att han var besviken över resultatet, men att han är glad att ha tv-tittarnas stöd.

- Det känns viktigare att majoriteten av Sveriges befolkning tycker att jag var bästa överlevaren, inte att jag fick en halv miljon kronor. Jag var besviken i en kvart, jag hade ju förstås velat vinna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0