Åsa Nisse!!!

Hejhej!
Haha orkar inte skriva på sportlovet! Som ni kanske märker? Aja...
Idag har jag varit i hallen efter det så hade jag träning.
Innan träning så var det sporlovsbasket. Så spela jag och Sara match mot Gunesh och Jesper. Haha de vann :P Det var kul iallafall. Haha jag, Sara och Helena körde match och den som förlorade skulle göra ett straff som vinnaren fick bestämma. Jag vann så jag fick bestämma! Efter träningen så åkte jag och hämtade Nala på restaurangen, vi tänkte åka hem men hon ville gå på bio! OM hon säger det så är det så. Så jag och Nala åkte och såg på Åsa Nisse.

Åsa-Nisse och hans bäste vän Klabbarparn är i formell mening småbrukare på en ort i Småland, Knohult. Något egentligt arbete sysslar de dock inte med, snarare handlar deras äventyr om tjuvskytte och att de uppfinner saker. Åsa-Nisse är gift med Eulalia, Klabbarparn med Kristin, och kvinnorna framställs som grälsjuka huskors.

I Knohult finns även lanthandlaren Sjökvist, ungkarl med obesvarad åtrå efter kvinnor och Åsa-Nisse och Klabbarparns äventyr handlar ofta om att på något sätt göra Sjökvist till åtlöje. Återkommande är som sagt också Åsa-Nisses tjuvskytte och Knohults fjärdingsmans eller landsfiskals, ofta meningslösa, försök att sätta dit Åsa-Nisse.

Haha den var faktiskt fett rolig!

Jag har inte så mycket och skiriva-.- Bäää

Haha jag vet det är tråkigt...

 

 

 

Hejdå

 

 

 

Puss<33 :love:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0